گوگل در بررسی سایت‌ها و رتبه‌بندی آن‌ها، به رضایت کاربران توجه زیادی می کند؛ یعنی اگر وب سایتی کاربرپسند نباشد، از گوگل امتیاز منفی دریافت می‌کند. در مقابل، از طرف گوگل به سایت‌های کاربرپسند نیز امتیاز مثبت تعلق می‌گیرد و موجب بهبود رتبه آن‌ها در نتایج جستجوی گوگل یا همان Serp می‌شود. بنابراین با توجه به این موضوع، یک سایت واکنش گرا یا ریسپانسیو، با افزایش بهبود تجربه کاربری و جلب رضایت کاربران، با دریافت امتیاز مثبت از طرف گوگل مواجه خواهد شد. این‌ امر در نهایت منجر به بهبود سئو سایت در نسخه‌های موبایل و تبلت خواهد شد.

از جنبه دیگری نیز می‌توان به این قضیه نگاه کرد و تأثیر آن بر سئو را بیان کرد. اگر ویژگی ریسپانسیو را برای سایت خود در نظر نگرفته باشید، بیش از نیمی از کاربران سایت خود را از دست خواهید داد. طبق آخرین تحقیقات و بررسی‌های انجام شده، تقریباً نیمی از کاربران اینترنت، با دستگاه‌های تلفن همراه خود‌ از سایت‌های مختلف بازدید می‌کنند؛ بنابراین ریسپانسیو نبودن به راحتی می‌تواند نصفی از کاربران و مشتریان شما را فراری داده و به سایت‌های رقیب سوق دهد. بدین شکل‌، این‌ امر ضمن اینکه بازدید و فروش سایت شما را کاهش می‌دهد، نرخ پرش بازدیدها را افزایش می‌دهد و کاهش کیفیت بازدیدها هم به تاثیر منفی در سئو منجر خواهد شد.